• Menu
  • Menu
Venom recenze

Recenze: Venom. Komiksový antihrdina zachraňuje svět

Prokletí má mnoho podob. V případě studia Sony se ukrývá v černě oděných ekonomech, kteří rádi žvatlají do tvůrčího procesu. Někdy odradí režiséra, někdy film zruší a někdy dostanou do kin neskutečnou patlaninu. S Venomem to taky nevypadalo nejlíp. Po úspěchu Logana nám slibovali Rko, film pro dospělé. Stačilo pár měsíců, svaly splaskly a Rko se vykastrovalo na PG-13 aneb film pro celou rodinu (s dětma v pubertálním věku).

Eddie Brock je pako. Má skvělou práci, pohlednou přítelkyni, ale taky je to velký novinářský šťoural. Jeden špatný krok a všechno přijde. Jakoby toho nebylo málo, nalepí se na něj mimozemský parazit, který chce žrát lidi. Eddie nejdřív slyší hlasy, později se začne měnit v obrovské černé monstrum s úsměvem jak Steven Tyler.

Eddie Brock s přítelkyní

Tohle všechno se děje podle notiček průměrného scénáře, který se občas blýskne alespoň tím humorem. Řekněme si ale upřímně, to je to, co byste chtěli namísto dospělého bijáku? Vrátili jsme se v čase do doby Daredevila s Affleckem a Green Lanterna. Postavy jsou hloupé, průhledné, jejich motivy nepříliš přesvědčující a hlavnímu záporákovi prostě tu krutost neuvěříte. Vždyť je to jak koukat na vrčícího jorkšíra.

Průměrnému scénáři sekundují průměrné triky. Čím větší akce nastane, tím větší to je maglajz, ve kterým nerozeznáte ani padoucha od motorky. A co teprve, když se do sebe pustí dva symbionti. Najednou vůbec netušíte, co se na obrazovce děje. Alespoň do doby než nastane další zpomalovačka a Vy tak na vteřinu získáte přehled. Je Venom fakt taková bída?

Venom drží nepřítele

Bacha! Sony se přeci jen jeden geniální tah povedl. Tím bylo získání Toma Hardyho pro roli Eddieho Brocka. Už jsem viděl spousty filmů, které pozvedl herec v hlavní nebo vedlejší roli. Nikdy to však nebylo tak okaté jako právě u Venoma. Scény, kdy Venom promlouvá ke vzdorujícímu Eddiemu, jsou naprostým vrcholem tohohle filmu. Hardy dokáže skvěle komunikovat celým tělem, ať už jde o mimiku, pohyb nebo jen prostý dialog. Kdo se u scény v humrové nádrži neusmál, ten prostě nemá smysl pro humor. Scéna s mrakodrapem jakbysmet.

Eddie Brock se mění ve zlé monstrum, které se snaží zmlátit ještě větší a zlejší monstrum. Je Venom dobrý film? Není. Je to špatný film s neuvěřitelně dobrým hercem. A právě kvůli Tomášovi Hardymu ho musíte vidět.

6/10 s Hardym
3/10 s kýmkoliv jiným

Kritizuj nebo pochval!